Seler westchnąłby znacząco, gdyby zobaczył akapit pełen wyliczeń i danych. Jak się w czymś takim połapać, skoro zdanie ma kilometr i wije się jak wąż? Jednym słowem: feler. My na takie felery mamy sposób doskonały.
Gdzie umieścić imiona i nazwiska zwycięzców firmowego konkursu? Jak pokazać w krótkich wypunktowaniach strategię na przyszły rok? W jaki sposób opisać przełomowe daty w historii przedsiębiorstwa? Na te wszystkie pytania dobrą odpowiedzią jest ramka. Małych rozmiarów, gdy chcemy wyróżnić jedną ważną informację, albo całkiem spora, kiedy chcemy przedstawić kilka wyliczeń. Dane wplecione w tekst często umykają uwadze, pokazane w ramce przyciągają uwagę, zaciekawiają, dostarczają wiedzy w pigułce.
Przykład? Macie za sobą jakiś ważny projekt, nazwijmy go „Biuro na medal”. Co można pokazać w ramce?
„Biuro na medal” w liczbach
13 spotkań
18 zaangażowanych w projekt osób
25 pomysłów
1 wielki sukces
Nie jest ciekawiej niż: „Za nami 13 spotkań w ramach projektu »Biuro na medal«. Zaangażowało się w niego 18 osób, które przedstawiły aż 25 pomysłów. Ten projekt okazał się wielkim sukcesem”?
I jeszcze jedna propozycja – gdy trzeba wyróżnić kilka osób.
Mamy liderów!
Oto zwycięzcy rywalizacji o Puchar Najlepszego Przedsiębiorstwa pod Słońcem:
– Anna Kapuścińska, starsza specjalistka ds. cyfryzacji,
– Bartłomiej Leszczyński, stażysta w Dziale Rozwoju,
– Krzysztof Szamałek, specjalista ds. innowacji.
Nie jest ciekawiej niż: „W rywalizacji o Puchar Najlepszego Przedsiębiorstwa pod Słońcem zwyciężyli Anna Kapuścińska, starsza specjalistka ds. cyfryzacji, Bartłomiej Leszczyński, stażysta w Dziale Rozwoju, oraz Krzysztof Szamałek, specjalista ds. innowacji”?