To samochód, który w zależności od życzenia właściciela zmienia kształt – wystarczy kilka ruchów, by wyścigowa, wydłużona sylwetka long tail zamieniła się w zgrabne, zwrotne auto ze ściętym tyłem.

Inspiracją dla jego twórców była wyścigowa historia z lat 60. XX w. Powstał jako efekt współpracy La Squadry – dealera takich supermarek samochodowych jak Bugatti, Koenigsegg, Pagani czy Ferrari – i włoskiej legendy coachbuildingu, czyli sztuki budowania karoserii na zamówienie – Atelier Zagato.

Promowanie tego projektu wymagało niekonwencjonalnych środków. Dlatego obok zaproszenia na prezentację samochodu zaprojektowaliśmy specjalny znaczek pocztowy, nawiązujący kolorystyką do barw La Squadry, z kolei na profile AGTZ w mediach społecznościowych szereg grafik. Niektóre z nich odwoływały się do historii wyścigów sprzed wielu dekad. Stworzyliśmy specjalne wydanie gazety poświęconej AGTZ Twin Tail: od napisania tekstów, przez redakcję, projekt oraz przygotowanie wersji francuskiej i angielskiej, jak również serię pocztówek i plakatów oraz kineograf, czyli animowaną książeczkę z autorskimi rysunkami Katarzyny Szawińskiej – szefowej naszego studia graficznego. Nie zapominajmy też o interaktywnym, anglojęzycznym i złożonym przez nas newsletterze.

A to jeszcze nie koniec. Projekt trwa i wciąż pracujemy nad nowymi rozwiązaniami graficznymi!

Zainteresowany współpracą? Porozmawiajmy o projekcie.