Jest o co robić szum! Lata ciągłego rozwoju, podejmowania odważnych decyzji i konsekwentna realizacja największej transformacji w branży tytoniowej zobowiązują do tego, by o sukcesach mówić głośno i wyraźnie. 2021 rok był dla pracowników Philip Morris w Polsce czasem wyjątkowym – dokładnie 25 lat temu Zakłady Przemysłu Tytoniowego w Krakowie dołączyły do wielkiej rodziny PMI. My zadbaliśmy o to, by ten jubileusz zyskał odpowiednią oprawę – oprócz współtworzenia albumu opracowaliśmy także szeroką kampanię komunikacyjną.
Jak uczcić ważną rocznicę w czasach pandemii? Okazuje się, że wystarczą dobry pomysł i odpowiednie narzędzia. Pierwsza część kampanii była skierowana do tych najbardziej zainteresowanych – pracowników Philip Morris w Polsce. Głównym kanałem komunikacji była dobrze nam znana platforma PMI Masters, na potrzeby której regularnie współtworzymy publikacje.
Czy faraon może podnieść fokę?
Zaczęliśmy od chwytliwego teasera, który miał nie tylko zainteresować odbiorcę i skupić jego uwagę, lecz także bezpośrednio nawiązywać do historii PMI w Polsce. Wykorzystując slang, którego używa się w tym miejscu na co dzień, rozpoczęliśmy cykl jubileuszowych publikacji. Ich kolejność zależała od wagi wydarzeń, o których opowiadały – od wspomnień związanych m.in. z imprezami firmowymi przeszliśmy do spraw biznesowych, w tym do technologicznej przemiany.
Kampania miała na celu przede wszystkim stałe angażowanie użytkowników platformy. Pomagały w tym wyzwania tematyczne, dzięki którym pracownicy mogli m.in. podzielić się z innymi własnymi opowieściami i anegdotami związanymi ze swoją codzienną pracą. Ich odpowiedzi stanowią dowód na to, że każde z tych indywidualnych doświadczeń jest składową czegoś większego – bogatej historii PMI w Polsce.
Linia graficzna przyjęta w kampanii została opracowana na podstawie layoutu wykorzystanego w jubileuszowym albumie, co pozwoliło utrzymać spójność komunikacji. Zadbaliśmy zarówno o lekki język publikacji, jak i o formę – przyciągające wzrok infografiki.
O zaangażowaniu użytkowników świadczą wyniki, które stanowiły podsumowanie merytorycznej części kampanii na PMI Masters: przez 13 tygodni pracownicy opublikowali 4118 odpowiedzi w 5 wyzwaniach z zadaniami otwartymi, za które rozdano 125 zestawów z nagrodami, a w wielkim quizie wiedzy o PM w Polsce wzięło udział 1300 osób.
Zapraszamy na seans!
Kolejnym materiałem, który zrealizowaliśmy w związku z jubileuszowymi obchodami, była animacja przedstawiająca historię PMI w Polsce w pigułce. Była ona skierowana nie tylko do pracowników, ale także do osób z zewnątrz organizacji. W czterominutowym filmie udało nam się skondensować najważniejsze informacje, a całość przedstawić w lekkiej, animowanej formie. Dzięki temu odbiorca w jasny i atrakcyjny sposób zapoznaje się z profilem działalności PMI oraz korzyściami, jakie wynikają z pracy w tym miejscu.
Głośno wewnątrz… i na zewnątrz!
Jubileusz jest okazją do tego, by mocno podkreślić swoje sukcesy i opowiadać o przełomowych wydarzeniach z własnej historii. W tym zakresie Philip Morris w Polsce ma sporo do zaprezentowania! Komunikacja związana z 25-leciem ukazała się więc także w portalu LinkedIn, gdzie za pomocą cyklu ciekawostek i wypowiedzi pracowników miała szansę dotrzeć do większego grona odbiorców, w tym także do potencjalnych kandydatów do pracy. Do naszych zadań należało stworzenie planu kampanii oraz opracowanie treści i wyglądu jubileuszowych grafik.