Mleko, pieczywo, jogurty, jabłka, pomidory, soki… Koszyk sklepowy powoli się zapełnia, za chwilę wszystkie te produkty wylądują na taśmie przy kasie. Tylko do czego je zapakować? Zaraz, zaraz, podpowiedź właśnie wyświetla się przed nosem!

Sieć sklepów Carrefour postanowiła zrealizować cykl animacji pomagających klientom w podejmowaniu ekologicznych wyborów podczas zakupów. Wszystko zaczęło się od toreb. Na monitorach przy kasach konsumenci mogli zobaczyć, jak wygląda ekoobieg w Carrefour, i dzięki temu przekonać się, że inwestycja w reklamówkę, która nie ma żadnych domieszek i nadaje się do recyklingu, jest lepsza od wydawania pieniędzy na kolejną zwykłą foliówkę. „Jestem grubsza i dzięki temu nie jestem jednorazowa (…). Skąd się wzięłam? Z żółtego kosza (…). Wybieraj świadomie. Wybierz mnie. Noś się eko!” – zachęcała torba. W drugiej animacji oddała głos… pudełku – to ono zostało bohaterem. Jego propozycją były zakupy w rytmie eko, a nadrzędne przesłanie brzmiało: „Mniej opakowań, więcej korzyści”. Carrefour chce bowiem przekonywać klientów do zabierania na zakupy własnych pojemników, do których można zapakować wybrany produkt, jak ser czy wędliny. Dzięki przyciągającym oko kolorowym i zabawnym animacjom akcja ma szansę wpłynąć na nasze codzienne nawyki, a być może zmienić je na stałe. Wystarczy rzucić oko na eko!

 



Zainteresowany współpracą? Porozmawiajmy o projekcie.