Tak jak mała czarna sprawdzi się na każdym eleganckim spotkaniu, tak solidnie przygotowany magazyn wewnętrzny w rozproszonej organizacji będzie niezawodnym narzędziem komunikacyjnym.
Dowodów nam nie brakuje. „Świat PZU” to kwartalnik skierowany do pracowników Grupy PZU, który trafia do centrali oraz do oddziałów w całej Polsce. Po raz pierwszy został wydany w 1991 r., a w naszych rękach jest nieprzerwanie od 2017 r. To znaczy, że od 33 lat pracownicy PZU otrzymują specjalnie dla nich przygotowane czasopismo. Długa tradycja to niewątpliwie zaleta, ale też wyzwanie. Jak utrzymać przywiązanie i uwagę pracowników, sprawić, by nie czuli znużenia, a jednocześnie zachować ciągłość wydawnictwa?
Recepta jest prosta – małymi, spokojnymi krokami. Systematycznie wprowadzamy do magazynu przemyślane zmiany w layoucie, zachowując jego charakter, ale prowadząc go w stronę nowoczesności. Ostatnim takim akcentem było zastosowanie układu w trzech, a nie jak dotychczas w dwóch, szpaltach, co dało nam możliwość wprowadzania dynamicznego układu zdjęć, a także większą swobodę przy komponowaniu treści w ramkach i wyimków. Ponadto zaczęliśmy zamieszczać ilustracje z brandbooka marki. Dynamizmu i nowoczesności na stronach dodają duże zdjęcie, często wchodzące na spad.
Na tym jednak nie koniec… Inne oblicze ma również wersja online magazynu. Od marca tego roku powróciliśmy do wydawania jej w formie interaktywnego PDF-a – z prostą nawigacją i intuicyjnym menu. Publikację w takiej formie łatwo rozesłać do pracowników i umieścić na dysku. Można ją też otworzyć na dowolnym urządzeniu.
I tak „Świat PZU” nieustannie działa na rzecz dobrze skomunikowanej organizacji, w swoim rytmie i w ciągle świeżej szacie graficznej.