Mimo że roczny raport opracowywaliśmy dla eurobanku już szósty rok z rzędu, nie możemy powiedzieć, żebyśmy doświadczyli przy tym choć odrobiny monotonii. W końcu jak tu się nudzić z wampirami? Znani z kampanii reklamowej bohaterowie Feliks, Vlad i Maciek zagościli na cyfrowych łamach naszego interaktywnego PDF-a. Żeby czuli się w nim, jak u siebie w domu (czy raczej: w zamczysku), udekorowaliśmy go licznymi motywami w iście transylwańskim klimacie – zwisającymi tu i ówdzie nietoperzami, pajęczynami czy stosami banknotów… bo przecież, jak powszechnie wiadomo, wampiry uwielbiają liczyć*. W ten sposób z pozoru trudna w odbiorze lektura nabrała lekkości, a zawarte w niej dane stały się prostsze do przyswojenia i zapamiętania. Luźniejszy ton wkradł się też do warstwy tekstowej, gdzie pozwoliliśmy sobie na puszczenie wodzy copywriterskiej fantazji. Żadnego wampira nie ogarnie więcej strach przed połamaniem sobie kłów na rocznym raporcie finansowym.
* Zgodnie ludowym z podaniem jeśli goni nas wampir, powinniśmy rzucić za siebie garść ryżu – wówczas natychmiast przerwie pościg, by skrupulatnie policzyć wszystkie ziarenka.