Czy taki komunikat mógłby zainteresować potencjalnego uczestnika pracowniczych planów kapitałowych (PPK)? Z pewnością. A to tylko jeden z pomysłów, który wykorzystaliśmy w komunikacji dotyczącej przyszłości emerytalnej.
Na temat produktów oszczędnościowych i inwestycji emerytalnych specjaliści z Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych PZU SA wiedzą wszystko. My natomiast znamy się na skutecznej komunikacji. Po połączeniu sił nie mogło być inaczej – materiały informacyjne dotyczące PPK i PWE stanowią źródło rzetelnej wiedzy przekazanej w przystępny sposób.
Jak tego dokonaliśmy? Obraliśmy dobrze znany nam kurs – operowaliśmy środkami, które wpływają na wzrost zainteresowania odbiorców już przy pierwszym kontakcie z materiałem. Są to przede wszystkim hasła i zdjęcia, które z jednej strony bezpośrednio nawiązują do tematyki danej publikacji, a z drugiej – mają lekką, przyciągającą wzrok formę. Część merytoryczna została opatrzona zdjęciami i grafikami. Wiemy jednak, że ludzka uwaga bywa ulotna, dlatego wykorzystaliśmy również inne środki i narzędzia, które zapobiegają rozproszeniu myśli. Najważniejsze informacje, wartości i liczby przedstawiliśmy za pomocą odpowiednich ramek, ikon, wykresów czy symulacji, bo za ich pomocą możemy jeszcze wyraźniej przedstawić dane zagadnienie.
Zbyt oszczędna forma może nużyć, ale wiemy też, że we wszystkim należy zachować umiar. Zawsze szukamy złotego środka i staramy się trafiać w punkt – tworzone przez nas materiały informacyjne, mimo wielu zabiegów graficznych, są przejrzyste i uporządkowane. Do każdego projektu podchodzimy z dokładnością, bo wiemy, że z odpowiednią komunikacją jest jak z dobrze zainwestowanym kapitałem – procentuje na przyszłość!