In Village International Riviera #117
Kto był na 74. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes, ten wie, że pod tą nazwą kryje się stoisko Polish Cinema Pavilion organizowane przez Polski Instytut Sztuki Filmowej i Stowarzyszenie Filmowców Polskich. My nie byliśmy, ale nasze projekty i owszem! Odwiedzający polski pawilon mogli zobaczyć zaprojektowane w naszym studiu graficznym stoisko z pięknymi kadrami z filmów, zdjęciami pokazującymi różnorodność naszego krajobrazu z wkomponowanymi w całość charakterystycznymi kolorowymi paskami. Jego aranżacja stała się „zwiastunem”, a zarazem lejtmotywem całej tegorocznej oprawy graficznej.
W kolejnych odsłonach ukazały się: reklamy do branżowych magazynów „DEADLINE DISRUPTORS” oraz „THE HOLLYWOOD REPORTER DAILY”, okładki i reklamy do pisma „THE HOLLYWOOD REPORTER”, banery internetowe, które pojawiły się w newsletterach „DEADLINE” oraz „THE HOLLYWOOD REPORTER”, oraz okładki magazynu „THE VARIETY”. W plenerze można było zobaczyć baner wielkoformatowy umieszczony na terenie targów Marché du Film, a całości fabuły dopełniały plansze do spotów wideo przedstawiające polskich producentów filmowych i ulotki zachęcające do współpracy z Instytutem oraz dotyczące projekcji filmów pokazywanych podczas festiwalu. Z kolei w rolach głównych wystąpiły obszerne katalogi: „Production Guide Poland”, pokazujący najnowsze i najciekawsze osiągnięcia polskiej filmografii oraz promujący Polskę wśród zagranicznych producentów, oraz „Location Guide Poland”, w którym na pierwszy plan wysunęły się fotografie najciekawszych polskich miast, regionów, stylów architektonicznych oraz malowniczych zakątków.
A to niejedyne wydarzenie, w którym w tym roku wziął udział Polski Instytut Sztuki Filmowej, a my wsparliśmy go, przygotowując oprawę graficzną. W listopadzie br. wykonaliśmy projekty na potrzeby targów lokacji i usług filmowych FOCUS w Londynie, w tym: stoiska targowego, banera wielkoformatowego oraz reklamy.
Cieszymy się, że mogliśmy zaangażować się w promocję polskiej sceny filmowej na tegorocznym międzynarodowym festiwalu, zachować ciągłość, a raczej spójność graficzną. Nasze projekty zagościły na czerwonym dywanie i mamy nadzieję, że ostatni klaps we współpracy z Polskim Instytutem Sztuki Filmowej jeszcze nie padł!