Przygotowana w PowerPoint prezentacja to chyba najczęściej wykorzystywane narzędzie komunikacji firmowej. Ale czy najskuteczniejsze? Z tym bywa różnie. Ponadgodzinne wystąpienia przeważnie odbieramy jako nudne i mało co z nich wynosimy. Dlatego osoby rozpoczynające karierę w firmie Carrefour Polska mogą poznać swoje nowe środowisko pracy z krótkiego, kilkunastominutowego materiału wideo łączącego tradycyjny film z wykonaną w technice whiteboardowej animacją. To rozwiązanie prostsze także pod względem logistycznym, które nie wymaga angażowania dodatkowych osób, może być w szybki sposób rozpowszechniane i łatwiej zapada w pamięci odbiorców. Z „Bonjour w Carrefour” świeża krew tej międzynarodowej sieci handlowej dowiaduje się najważniejszych informacji o swoim pracodawcy: począwszy od rodzajów zarządzanych przez niego sklepów, poprzez pracownicze przywileje i ścieżki rozwoju kariery, aż po historię firmy i jej działania CSR-owe. W warstwie wizualnej materiał korzysta z elementów graficznych, które pracownicy będą mieli okazję zobaczyć także w pozostałych wydawnictwach korporacyjnych, a poprzez liczne ikony, infografiki czy ilustracje kładzie duży nacisk na odejście od znanego z tradycyjnych pokazów slajdów słowotoku. Wszystko to przekłada się na budowanie wśród nowo przyjętych osób pozytywnego wizerunku spółki.