Temat bezpieczeństwa i higieny pracy często jest traktowany jak zło konieczne – wszyscy wiemy, że musimy przestrzegać pewnych zasad, by nie narażać siebie i innych na wypadki przy pracy, ale niewielu z nas lubi o tym słuchać. Jak więc zachęcić pracowników do przyswajania tych, wydawałoby się, nieco skostniałych już zagadnień? Wraz z Alior Bankiem postawiliśmy na dużą dawkę dobrego humoru wyrażonego ciekawą narracją i zabawnymi ilustracjami. Wymyślone i opracowane w naszym studiu elementy uzupełniliśmy treściami merytorycznymi dostarczanymi przez bank, odpowiednio przez nas zredagowanymi. Tak powstała kampania „Supermocny rok z BHP!”.
Na całe 12 miesięcy pięcioosobowy Zespół BHP Alior Banku zamienił się w superbohaterów po to, by przekazywać ważne kwestie dotyczące bezpieczeństwa pracy. Każda osoba zyskała własnego obrazkowego awatara. W cyklicznie emitowanych w intranecie odcinkach pracownicy mogą śledzić przygody superbohaterów związane z konkretnymi zagadnieniami z zakresu BHP. Zajawką każdego z odcinków jest artykuł inicjowany przewrotnymi pytaniami kierowanymi do pracowników, z pozoru zupełnie niezwiązanymi z bezpieczeństwem i higieną pracy – „Ty też często siedzisz, gdy stoisz? Nie lubisz, gdy zacina się suwak?”. W ten sposób rodzi się ciekawość i chęć podążania za proponowaną przez nas formułą. A naprawdę jest co czytać i oglądać! Zwieńczeniem każdego z odcinków jest rymowane hasło przewodnie, które pracownicy mogą łatwo i szybko zapamiętać.
„Super! Brawo dla autora za tekst”, „Jak zawsze czytam z zaciekawieniem i czekam na kolejne opowieści superbohaterów” – w intranecie Alior Banku aż roi się od pozytywnych komentarzy pozostawianych pod naszą kampanią. Dzięki takiemu feedbackowi wciąż mamy motywację, by zaskakiwać odbiorców nowymi treściami. Dobre opinie ze strony pracowników to jednak nie wszystko. „Supermocny rok z BHP!” został również zauważony przez media branżowe – szeroki opis kampanii wraz z naszymi autorskimi rysunkami znalazł się w kwartalniku „SEKA”, który promuje wiedzę o najnowszych trendach w obszarze bezpiecznych warunków pracy. Okazuje się więc, że nawet już tak mocno wyeksploatowane tematy pracownicze jak bezpieczeństwo i higiena pracy da się jednak odczarować.