A właśnie, że powiem. Bo nie ma tutaj miejsca na tajemnice i niedomówienia, liczą się konkrety i rzetelna wiedza. A jeśli jest temat, którym żyje branża, to moim zadaniem jest, by tak o nim opowiedzieć, żeby nie zostawić pola do nadinterpretacji. Kim jestem?
Cofnijmy się na chwilę w czasie. Jest 2012 rok i w najlepsze rozkręca się kampania dotycząca obecności Wielkiej Brytanii w Unii Europejskiej. Powstaje na tę okoliczność nowe słowo – brexit. Jeszcze nikt nie przeczuwa, że za chwilę cały świat będzie je odmieniał przez wszystkie przypadki i przygotowywał się do zmian, które się z nim wiążą. Jak się odnaleźć w nowej rzeczywistości? Gdzie szukać sprawdzonych wiadomości? W jaki sposób odszukać w gąszczu informacji te, które dotyczą bezpośrednio danej gałęzi gospodarki? Pytania się mnożą, ale skąd wziąć na nie dobrą odpowiedź?
Zmiany… i co dalej?
Brexit to tylko przykład tego, jak ważna jest komunikacja z klientami w obrębie wybranej branży. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę DHL Global Forwarding – firma, dla której już od kilku lat mamy przyjemność realizować newsletter w formacie e-PDF. Z bieżącego wydania klienci mogą dowiedzieć się m.in., jak wyglądają zmiany w zakresie transportu, o czym powinni pamiętać, zanim poślą towar na Wyspy, i jakie są teraz zasady międzynarodowej współpracy, w tym stosunków handlowych. Solidna porcja rzeczowych informacji została przepleciona interaktywnymi linkami do stron WWW, na których klienci mogą np. ubiegać się o potwierdzenie preferencyjnego pochodzenia towaru, a co się z tym wiąże – o obniżenie stawki celnej. Wygodnie, konkretnie i przede wszystkim na temat. Wszystko w pigułce, w zamkniętym pliku PDF, wysyłanym jako załącznik do e-maila. Nie trzeba wertować miliona witryn internetowych, wystarczy otworzyć branżowy newsletter.
Wartość w e-mailu zaklęta
Czas powrócić do pytania zadanego na początku – kim więc jestem? Po prostu partnerem w biznesie. I zależy mi na tym, by w tym biznesie działać jak najuczciwiej, kierując się szacunkiem wobec klientów. To dlatego tak ważne jest, by przekazywać im wiedzę, która dotyczy nas wszystkich. I to właśnie między innymi w tym celu powstały publikacje typu custom publishing, które w relacji B2B stanowią jedną z podstawowych form komunikacji. Nie ma tu miejsca na bylejakość, liczy się istotna i interesująca treść. Jeśli znasz swoich klientów, to wiesz też, czego potrzebują, co ich interesuje, jaki temat jest teraz dla nich najważniejszy. Dzielenie się wiedzą to doskonały patent na budowanie relacji, a umiejętność dzielenia się wiedzą to wielka wartość, którą nie każdy posiada. Wyzwanie? Jak najbardziej. Czy warto się z nim zmierzyć? Zdecydowanie!