…i jeździć rydwanem po fabryce? Raczej tak, choć chyba tylko w jednym miejscu na świecie. Tak się składa, że gdy obchodziło ono 25. rocznicę istnienia, my pomogliśmy ją uczcić, przygotowując wyjątkową kampanię. Przy okazji dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek, na przykład, że „pentagon” był kiedyś w… Polsce*.

Wspólne wspominanie

Okrągłe jubileusze wymagają odpowiedniej oprawy, dlatego kampania z okazji 25-lecia światowej korporacji w Polsce musiała być wyjątkowa. Przypadła ona na 2021 r., kiedy trwała epidemia i nie wszystkie chwyty komunikacyjne były w pełni dozwolone i bezpieczne. Na szczęście znaleźliśmy wyjście z tej sytuacji. Kampania w głównej mierze rozgrywała się w przestrzeni wirtualnej w językach polskim i angielskim.

Przebieg:

Jej pierwszą część skierowaliśmy do pracowników organizacji i była ona prowadzona na jej wewnętrznej platformie grywalizacyjnej. W ciągu kilku miesięcy pojawiały się tam jubileuszowe publikacje, które odnosiły się do historii przedsiębiorstwa. Aby jednak odpowiednio je przygotować, musieliśmy zacząć od analizy materiałów archiwalnych, m.in. pisma wewnętrznego dla pracowników. Ciekawostki z życia organizacji przedstawialiśmy za pomocą infografik wyświetlanych również m.in. na telewizorach w fabryce i biurach. Po każdej publikacji na użytkowników czekały wyzwania, które miały na celu zaprosić ich do udziału w kampanii, dzielenia się anegdotami, doświadczeniem, wiedzą. Tę część kampanii zamykał wielki quiz wiedzy.

Drugim elementem kampanii była specjalna rocznicowa animacja. Czterominutowy film opowiadał o najważniejszych wydarzeniach z historii przedsiębiorstwa w Polsce, a także o atrakcyjnych benefitach, jakie ten pracodawca oferował zatrudnionym. Przewodnikami, którzy prezentowali kamienie milowe organizacji, były postaci wzorowane na autentycznych pracownikach.

Kolejnym składnikiem kampanii była opracowana przez nas seria grafik publikowanych w serwisie LinkedIn. Miały one trafić do szerszego grona odbiorców, a także potencjalnych kandydatów do pracy. Głównym założeniem było przekazanie im wiedzy o organizacji za pomocą różnych ciekawostek i wypowiedzi pracowników.

Kampania w liczbach

O zaangażowaniu pracowników w podejmowaniu przygotowanych przez nas wyzwań na platformie wewnętrznej przedsiębiorstwa świadczą osiągnięte wyniki: przez 13 tygodni pracownicy opublikowali 4118 odpowiedzi w 5 wyzwaniach z zadaniami otwartymi, za które rozdano 125 zestawów z nagrodami, a w wielkim quizie wiedzy wzięło udział 1300 osób.

* W komunikacji wykorzystaliśmy wewnętrzny żargon, którym posługują się pracownicy – stąd wspomniany faraon (tak nazywano podnośnik do prac na wysokościach), foka (określenie dotyczyło m.in dawnego samochodu służbowego), rydwan (wózek widłowy), a także pentagon (tu: potoczna nazwa dawnego budynku należącego do przedsiębiorstwa).

Zainteresowany współpracą? Porozmawiajmy o projekcie.