Są potrzebne. Nawet najbardziej spontaniczne osoby muszą przyznać, że czasem bez nich ani rusz. My w Time4 je wręcz kochamy, szczególnie te w postaci dobrze zrobionego szpigla. A czym on właściwie jest? Szpigiel to inaczej makieta magazynu. Zawiera spis artykułów i innych treści składających się na numer, określa ich kolejność, która w żadnym wypadku nie może być przypadkowa, a także rubryki. Dzięki niemu możemy spojrzeć na całość magazynu już na wczesnym etapie jego tworzenia, […]
Znaki wskazujące drogę są bardzo ważne, nie tylko w trasie. Jak się niedawno przekonaliśmy, wiedzą o tym również ci, którzy najlepiej znają się właśnie na jeździe, a konkretnie na samochodach. W ostatnich miesiącach mieliśmy okazję zaprojektować, wyprodukować i wykonać mapy, semafory, a także oznaczenia: pomieszczeń, pięter, działów firm, szklanych ścian, a nawet szafek kuchennych na czterech piętrach nowego biura przedsiębiorstwa Volvo Cars w Krakowie. A jest to nie lada przestrzeń… W nowoczesnym ośrodku badawczo-rozwojowym […]
Niemal każdy rajd samochodowy na świecie ma emblemat o podobnym kształcie – prostokąt z charakterystycznym, wystającym u góry półkolem. Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, skąd wzięła się taka tradycja? Stawiamy, że nie jest to problem, który spędza Wam sen z powiek, acz historia jest ciekawa. Historia motorsportu sięga XIX w., ale kolebką rajdów pozostaje Monte Carlo. To właśnie tam w 1911 r. książę Monako Albert I zorganizował pierwszą edycję imprezy znanej […]
Iluż redaktorów i redaktorek wybrałoby spody z biszkoptu i mordercze treningi zamiast pisania leadu… Jest to bowiem wyzwanie, które niektórym spędza sen z powiek. Do dyspozycji ma się tylko kilka krótkich zdań, które najczęściej decydują o tym, czy czytelnik będzie miał apetyt na więcej. Wisienka na torcie Ktoś powie, że to tytuł, bo to on zawsze jako pierwszy rzuca się w oczy. Nie mniej ważny jest jednak lead. Im ciekawszy, tym odbiorca bardziej zaintrygowany. Lead […]
„Jeśli go kochasz, nie znasz się na typografii.Jeżeli go nienawidzisz, to tym bardziej nie znasz sięna typografii i powinieneś znaleźć inne hobby”. Vincent Connare Mowa oczywiście o Comic Sans – kroju pisma owianego dziś złą sławą. Jego losy pokazują, co może stać się z projektem, który wpadnie w ręce nieodpowiednich osób… Historia Comic Sans zaczęła się w 1994 r., kiedy zaprojektowany przez Vincenta Connare font miał trafić do powszechnego obiegu w Microsoft […]
– Czy możemy przenieść ostatni wyraz z… No wie pani, z dołu strony – pada pytanie od klienta. – Czy chodzi o ostatni wyraz w tej szpalcie? – dopytuje redaktorka. – Tak! – mamy odpowiedź i rozwiązanie. Ale nie jest to ostatnia wątpliwość. – A czy w tych napisach małą czcionką w górnym rogu to można coś zmienić? – redaktorka słyszy pytanie o górną paginę. – Można, ale wtedy zmienimy ją w całym magazynie. – Okej, […]
Flipbook to popularna dziś forma prezentacji plików PDF w internecie. Ale w pierwotnym znaczeniu to słowo było synonimem kineografu, czyli niewielkich rozmiarów książeczki zbliżonej do formatu wizytówki z rysunkami. Kiedy przewracamy kartki, znajdujące się na nich obrazki dają złudzenie ruchu. Tego rodzaju wciągającą animację z autorskimi ilustracjami Katarzyny Szawińskiej przygotowaliśmy niedawno na potrzeby projektu AGTZ Twin Tail dla katowickiej La Squadry. No to jedziemy!