Baza wiedzy

„Być nowoczesnym, to znaczy wyprzedzać swój czas dokładnie o tyle, by mógł on nas wygodnie dogonić”

— Marie Louise Levêque de Vilmorin
wtorek, 25 maja, 2021

Słowo klucz: ZAANGAŻOWANIE

Dzisiaj chcielibyśmy przedstawić Wam Łukasza. Łukasz od czterech lat pracuje w firmie produkcyjnej na stanowisku dyrektora ds. komunikacji wewnętrznej. Od zawsze interesowały go interakcje międzyludzkie: ich style, metody, schematy, mowa ciała, emocje, różnice językowe. Lubi spotkania twarzą w twarz, ale równie dobrze czuje się w mediach społecznościowych. Do pracy dojeżdża rowerem, zawsze wybierając inną trasę, aby ćwiczyć różne partie mózgu. Po godzinach dobry serial, w zależności […]

Czytaj więcej
czwartek, 13 maja, 2021

CSR niejedno ma oblicze…

Satysfakcja. Duma. Radość. Poczucie spełnienia. Takimi słowami zaangażowanie w inicjatywy z zakresu CSR opisują ci, dla których społeczna odpowiedzialność biznesu nie jest pustym hasłem, lecz przestrzenią do działania, w ramach której m.in. sadzą drzewa, odwiedzają schroniska dla zwierząt i pomagają seniorom. Wspierani przez pracodawców robią dobrą robotę. Dla nas wszystkich. Jednak pod skrótem CSR kryje się znacznie więcej… Współcześnie CSR (z ang. Corporate Social Responsibility) stał się podstawą […]

Czytaj więcej
czwartek, 29 kwietnia, 2021

No to… logo!

Często nawet nie trzeba tłumaczyć, o jaką markę chodzi. Ze złotymi łukami, łyżwą, muszlą, trzema paskami czy nadgryzionym jabłkiem mamy błyskawiczne skojarzenia. Logotyp w życiu korporacji nie jest jednak bytem statycznym – z jednej strony ewoluuje wraz z organizacją, z drugiej potrzebuje wsparcia sub-brandów w komunikacji złożonej, około- i wewnątrzfirmowej rzeczywistości. Najpierw była rycina przedstawiająca Isaaca Newtona siedzącego pod jabłonią. Pomysł okazał się jednak chybiony i wkrótce z odkrywcy […]

Czytaj więcej
czwartek, 8 kwietnia, 2021

Takie mamy zasady…

…że o każdym temacie staramy się mówić rzetelnie i ciekawie. Nie inaczej jest, jeśli chodzi o kwestie związane z BHP. A kwiecień to świetny moment, żeby przypomnieć pracownikom o podstawowych zasadach obowiązujących w firmie. Czy wiedzieliście, że 28 kwietnia przypada Światowy Dzień Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia w Pracy? Z tej okazji postanowiliśmy zebrać kilka pomysłów związanych z komunikacją zasad, które bywają przez pracowników marginalizowane, czasem omijane lub po prostu nielubiane. W naszym e-booku znajdziecie szereg […]

Czytaj więcej
wtorek, 23 lutego, 2021

10 pierwszych kroków w komunikacji wewnętrznej [Ebook]

Jak zacząć od początku? Masło maślane? Od strony językowej rzeczywiście, ale historie wielu firm pokazują, że zaczynanie od końca jest nie tylko częste, ale przede wszystkim nie wynika z niego nic dobrego. Początkiem w komunikacji wewnętrznej jest zawsze współpraca. Planowanie komunikacji nie będzie odzwierciedlać realnych potrzeb, jeśli nie będą w nim uczestniczyły zespoły działające w organizacji. Zamiast przekazu okazjonalnego, przygotowanego ad hoc, musisz opracować strategię w szerszej perspektywie. Tylko systematyczna jak treningi […]

Czytaj więcej
środa, 3 lutego, 2021

Custom, content i… Winston Churchill

W naszym pierwszym e-booku, którym się z Wami podzieliliśmy porównaliśmy szeroko pojętą komunikację wewnętrzną do pracy nad magazynem firmowym. Tym sposobem chcąc nie chcąc wywołaliśmy do tablicy pojęcia: „content marketing” i „custom publishing”. Czym one tak właściwie są? Terminy te nie wszystkim pracodawcom są doskonale znane, ale niejednego z nich naprawdę intrygują. Firmy chcą wiedzieć, jak zdobyć zaufanie swoich klientów i pracowników, jak stać się w ich oczach wiarygodnym […]

Czytaj więcej
poniedziałek, 11 stycznia, 2021

Komunikacja wewnętrzna jest ważna [Ebook]

Banał? Może i tak, ale badania pokazują jednoznacznie, że organizacje z wysokim poziomem zaangażowania pracowników wykazują o ponad 20 proc. większą produktywność, a co za tym idzie, również zyskowność. Szans na wysłuchanie głosu pracowników jest wiele. Od szeroko zakrojonego badania zaangażowania po miejsca, w których na co dzień każdy może się wypowiedzieć, jak: platformy internetowe, intranet, narzędzia online do pracy zespołowej… Ale też magazyn wewnętrzny. Zaskoczony? Niesłusznie. Wystarczy, że pomyślisz o całej […]

Czytaj więcej
Zainteresowany współpracą? Porozmawiajmy o projekcie.