Baza wiedzy

„Być nowoczesnym, to znaczy wyprzedzać swój czas dokładnie o tyle, by mógł on nas wygodnie dogonić”

— Marie Louise Levêque de Vilmorin
środa, 5 stycznia, 2022

Transformacja i komunikacja – przyjaciółki od serca

Czy przyszłość bez dymu tytoniowego jest możliwa? Jeżeli odpowiedź brzmi „tak”, a wypowiada ją największa na świecie firma produkująca do tej pory konwencjonalne wyroby tytoniowe, temat wydaje się co najmniej intrygujący… A co dopiero związane z nim wyzwania komunikacyjne… Na hasło „transformacja biznesowa” drżą nawet najbardziej doświadczeni specjaliści na rynku. Wiadomo, że zmiana jest jedyną stałą naszej codzienności, ale transformacja to coś więcej. To nowe otwarcie, moment przejścia, podjęcie ryzyka. I kiedy już […]

Czytaj więcej
wtorek, 25 maja, 2021

Słowo klucz: ZAANGAŻOWANIE

Dzisiaj chcielibyśmy przedstawić Wam Łukasza. Łukasz od czterech lat pracuje w firmie produkcyjnej na stanowisku dyrektora ds. komunikacji wewnętrznej. Od zawsze interesowały go interakcje międzyludzkie: ich style, metody, schematy, mowa ciała, emocje, różnice językowe. Lubi spotkania twarzą w twarz, ale równie dobrze czuje się w mediach społecznościowych. Do pracy dojeżdża rowerem, zawsze wybierając inną trasę, aby ćwiczyć różne partie mózgu. Po godzinach dobry serial, w zależności od nastroju […]

Czytaj więcej
czwartek, 13 maja, 2021

CSR niejedno ma oblicze…

Satysfakcja. Duma. Radość. Poczucie spełnienia. Takimi słowami zaangażowanie w inicjatywy z zakresu CSR opisują ci, dla których społeczna odpowiedzialność biznesu nie jest pustym hasłem, lecz przestrzenią do działania, w ramach której m.in. sadzą drzewa, odwiedzają schroniska dla zwierząt i pomagają seniorom. Wspierani przez pracodawców robią dobrą robotę. Dla nas wszystkich. Jednak pod skrótem CSR kryje się znacznie więcej… Współcześnie CSR (z ang. Corporate Social Responsibility) stał się podstawą […]

Czytaj więcej
czwartek, 29 kwietnia, 2021

No to… logo!

Często nawet nie trzeba tłumaczyć, o jaką markę chodzi. Ze złotymi łukami, łyżwą, muszlą, trzema paskami czy nadgryzionym jabłkiem mamy błyskawiczne skojarzenia. Logotyp w życiu korporacji nie jest jednak bytem statycznym – z jednej strony ewoluuje wraz z organizacją, z drugiej potrzebuje wsparcia sub-brandów w komunikacji złożonej, około- i wewnątrzfirmowej rzeczywistości. Najpierw była rycina przedstawiająca Isaaca Newtona siedzącego pod jabłonią. Pomysł okazał się jednak chybiony i wkrótce z odkrywcy […]

Czytaj więcej
czwartek, 8 kwietnia, 2021

Takie mamy zasady…

…że o każdym temacie staramy się mówić rzetelnie i ciekawie. Nie inaczej jest, jeśli chodzi o kwestie związane z BHP. A kwiecień to świetny moment, żeby przypomnieć pracownikom o podstawowych zasadach obowiązujących w firmie. Czy wiedzieliście, że 28 kwietnia przypada Światowy Dzień Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia w Pracy? Z tej okazji postanowiliśmy zebrać kilka pomysłów związanych z komunikacją zasad, które bywają przez pracowników marginalizowane, czasem omijane lub po prostu nielubiane. W naszym e-booku znajdziecie szereg […]

Czytaj więcej
wtorek, 23 lutego, 2021

10 pierwszych kroków w komunikacji wewnętrznej [Ebook]

Jak zacząć od początku? Masło maślane? Od strony językowej rzeczywiście, ale historie wielu firm pokazują, że zaczynanie od końca jest nie tylko częste, ale przede wszystkim nie wynika z niego nic dobrego. Początkiem w komunikacji wewnętrznej jest zawsze współpraca. Planowanie komunikacji nie będzie odzwierciedlać realnych potrzeb, jeśli nie będą w nim uczestniczyły zespoły działające w organizacji. Zamiast przekazu okazjonalnego, przygotowanego ad hoc, musisz opracować strategię w szerszej perspektywie. Tylko systematyczna jak treningi […]

Czytaj więcej
środa, 3 lutego, 2021

Custom, content i… Winston Churchill

W naszym pierwszym e-booku, którym się z Wami podzieliliśmy porównaliśmy szeroko pojętą komunikację wewnętrzną do pracy nad magazynem firmowym. Tym sposobem chcąc nie chcąc wywołaliśmy do tablicy pojęcia: „content marketing” i „custom publishing”. Czym one tak właściwie są? Terminy te nie wszystkim pracodawcom są doskonale znane, ale niejednego z nich naprawdę intrygują. Firmy chcą wiedzieć, jak zdobyć zaufanie swoich klientów i pracowników, jak stać się w ich oczach wiarygodnym partnerem, który potrafi […]

Czytaj więcej
Zainteresowany współpracą? Porozmawiajmy o projekcie.