
Czy przyszłość bez dymu tytoniowego jest możliwa? Jeżeli odpowiedź brzmi „tak”, a wypowiada ją największa na świecie firma produkująca do tej pory konwencjonalne wyroby tytoniowe, temat wydaje się co najmniej intrygujący…
Cel – nie pal!
Na hasło strategii, a także kampanii EB wybrano #MAKEHISTORY. Postanowiliśmy zatem, że motywem przewodnim naszej kampanii będzie podróż w czasie – od lat 90. XX w. do przyszłości bez dymu tytoniowego. Podróż w przeszłość miała za zadanie pokazać solidne fundamenty, na których została zbudowana firma. Narrację w teraźniejszości zostawiliśmy na potrzeby merytorycznego przekazu. Wędrówka w przyszłość była natomiast odzwierciedleniem hasła: #MAKEHISTORY – to my tworzymy historię.
Pierwsza część kampanii miała formę teasera z hasłem przewodnim: „A jaka jest Twoja rola?”. Zadaliśmy to pytanie pracownikom i przygotowaliśmy dla nich test osobowości. Do udziału w zabawie zachęcaliśmy poprzez chwytliwe hasła i odwoływanie się do wizerunku ambasadorów, którzy towarzyszyli nam w trakcie całej kampanii.
Główna część kampanii miała sześć odsłon, każda z nich dotyczyła jednego z filarów strategii EB i każda była prowadzona według tego samego schematu:
infografika oraz film,
komiks, prezentowany w dwóch częściach, oraz quiz,
wyzwanie – kapsuła czasu.
Infografika stanowiła część merytoryczną, w której przekazywaliśmy pracownikom najważniejsze informacje dotyczące poszczególnych filarów strategii.
Komiksy miały charakter zabawowy – ich narracja była prowadzona z przyszłości i polegała na wymyślaniu różnego rodzaju wynalazków. Ich nazwy były osobliwe i śmieszne, ale tak naprawdę odnosiły się do technologii, które w jakimś stopniu już powstały, działają lub będą działać w niedalekiej przyszłości. Akcja wszystkich komiksów toczyła się w fabryce przyszłości PMI. W ten sposób nawiązywaliśmy oczywiście do motywu przewodniego kampanii, czyli podróży w czasie.
Z komiksu kierowaliśmy pracowników do quizu, którego zadaniem było sprawdzenie wiedzy i zarazem skuteczności komunikacji. A każdą część komunikacji wieńczyło wyzwanie – kapsuła czasu – w którym również zadawaliśmy pracownikom pytania otwarte, w których pracownicy konfrontowali swoją wiedzę z doświadczeniem zdobytym w firmie. Odpowiedzi, które pojawiały się najczęściej, były umieszczane w wirtualnej kapsule czasu.
Wisienką na torcie był wirtualny finałowy event, który w zamyśle miał nawiązywać do konwencji podróży w czasie i przewidywania, jak świat może wyglądać w 2050 r. Tym razem zaprosiliśmy pracowników do podróży po Mieście Przyszłości. Przewodnikiem po tym wirtualnym świecie był sam… Marcin Prokop, który nie dość, że opowiadał o historii technologii, to jeszcze robił na drutach, grał na gitarze elektrycznej i montował układ scalony. Wszystko na oczach graczy – pracowników firmy.
Grupa docelowa: pracownicy korporacyjni
Czas trwania: 6 miesięcy
Wyzwania: zróżnicowana (pochodzenie, wiek, język, doświadczenie) i rozproszona grupa docelowa, strategicznie ważny temat dla firmy
Przebieg:
– Część teaserowa – test osobowości, „A jaka jest twoja rola”, zaangażowanie ambasadorów.
– Część właściwa – 6 odsłon:infografika oraz film, komiks, prezentowany w dwóch częściach, oraz quiz, wyzwanie – kapsuła czasu.
– Zakończenie – wirtualny event finałowy.