Firma jest jak żywy organizm, a rolą każdego pracownika jest dążenie jej właściwego funkcjonowania. Procedury, organizacja czy panująca wewnątrz atmosfera składają się na zbiorowe postrzeganie miejsca pracy, a co za tym idzie – na zaangażowanie i lojalność tworzących je osób. Doskonale rozumieją to eksperci z koncernu Roche. Co dwa lata w jego strukturach przeprowadzane jest badanie GEOS (Global Employee Opinion Survey), w którym pracownicy mogą wyrazić swoją opinię na temat poszczególnych aspektów działania spółki, wskazując to, co chcieliby zmienić oraz to, co w ich odczuciu jest bez zarzutu. Jednak aby takie badanie było miarodajne, potrzebne jest nakłonienie jak największej liczby osób do uczestnictwa i, co nawet bardziej istotne, do udzielania szczerych, przemyślanych odpowiedzi. Właśnie to, już trzeci raz z rzędu, było zadaniem naszej agencji. W tym toku podeszliśmy do niego w odmienny sposób, bo i zasady ankiety nieco się zmieniły. W swojej koncepcji postawiliśmy na minimalistyczny design z wykorzystaniem modnego motywu geometrycznych brył, które w zależności od zastosowanej perspektywy były ukazane w innej formie. Zupełnie tak, jak wizerunek firmy – zmieniający wraz z przeniesieniem punktu widzenia. Nasz lejmotiw zaadaptowaliśmy na potrzeby różnych nośników komunikacji (plakatów, mailingów, komunikatów wyświetlanych na ekranach oraz dokumentów dla menedżerów), które przez dwa tygodnie zachęcały do wyrażenia swojej opinii na temat firmy. Badanie ponownie cieszyło się sporym zainteresowaniem. Jakby na to nie patrzeć – kampanii należy się wysoka nota.