Ostatnie tygodnie minęły w naszej agencji pod znakiem promocji bioróżnorodności w Dąbrowie Górniczej z okazji prezentacji nowej odsłony parku Zielona. To miejsce z 80-letnią tradycją, które właśnie przeszło dogłębną rewitalizację przy jednoczesnym zachowaniu tego, co w nim najcenniejsze – niemal pierwotnej fauny i flory skupionej na obszarze tamtejszego uroczyska. Urząd Miasta w Dąbrowie Górniczej zaplanował działania z niemałym rozmachem. Obejmowały one szeroko zakrojoną akcję promocyjną w niemal wszystkich możliwych kanałach komunikacji, wieńczące ją wydarzenie rekreacyjno-kulturalne w parku, a po nim… kolejny etap kampanii reklamowej.
Kampanię medialną oraz program późniejszego eventu zbudowaliśmy wokół nurtu slow life i powrotu do natury, a przyświecało im hasło „Dąbrowa Górnicza. Zielona i urocza”. W pierwszej fazie skupiliśmy się na komunikowaniu otwarcia parku i towarzyszących mu atrakcji poprzez spoty radiowe, banery internetowe w lokalnych i ogólnopolskich mediach oraz billboardy. Nie mogło zabraknąć nas także w lokalnej prasie, na łamach której publikowaliśmy treści reklamowe oraz dwa wydania specjalnej ośmiostronicowej wkładki pt. „Zielona Gazeta Parkowa” zawierającej najważniejsze informacje o imprezie i naturze regionu. Spod naszych rąk wyszedł także przewodnik przyrodniczy po Dąbrowie Górniczej pt. „Miasto bioróżnorodności”. Specjalnie dla wszystkich powyższych publikacji opracowaliśmy identyfikację wizualną – spójną z miejskim CI – oraz logo parku Zielona.
Organizacja imprez nie jest już dla nas pierwszyzną, dlatego w dniu eventu wszystko zagrało jak powinno. Zaczęliśmy z samego rana od śniadania na trawie, po którym rozpoczęły się zaplanowane na ten dzień aktywności, m.in. warsztaty z tworzenia parku w szkle i jesiennych wianków, spotkanie z autorką książek dla dzieci Izabellą Klebańską, Ostry Dyżur Literacki, plener malarski, ćwiczenia taneczne i pokaz mody z lat 30. i 60. – kluczowych dekad w historii parku Zielona. Podniebienia uczestników zabawy pobudzały smaki lokalnych przysmaków – pieczonek oraz miodów z miejscowych pasiek. O 15.00 ruszyły występy muzyczne. Na początku zagrała lokalna Miejska Orkiestra Dęta, po której na scenę wszedł Janusz Szrom i jego kwartet wykonujący projekt „Andrzej Zaucha – Song Book”. Gwiazdą wieczoru było AUKSO – Orkiestra Kameralna Miasta Tychy! Na zakończenie eventu przygotowaliśmy spektakularny nocny pokaz „Światło i dźwięk”. O to, by w trakcie imprezy nikt nie zgubił się na 67-hektarowym terenie, zadbał stworzony przez nas system identyfikacji wizualnej, czyli tablice z mapami i regulaminem oraz strzałki kierunkowe. Dopełnieniem były tablice ścieżki dydaktycznej oraz ławki multimedialne z kodami QR odtwarzające ptasie śpiewy.
Choć otwarcie parku już za nami, to wciąż działamy nad promocją dąbrowskiej bioróżnorodności. Już wkrótce w kinach oraz na YouTube będą wyświetlane nasze spoty wideo, a ulice miast wypełnią kolejne billboardy. Prowadzimy też działania reklamowe na Facebooku i w Google AdWords, więc jeśli jeszcze nie słyszeliście o pięknie zagłębiowskiej natury, niebawem powinno się to odmienić. Więcej informacji na: www.dabrowa-gornicza.pl.
Projekt jest współfinansowany z Funduszy Europejskich.