Zakomunikować pracownikom, że mogą skorzystać z dodatkowych, długich wakacji? Nic przyjemniejszego. Zainicjowany przez Roche program Take Time pozwala menedżerom i pracownikom niższego szczebla wziąć trzymiesięczny płatny urlop. A żeby bez obaw mogli korzystać z tej możliwości, przygotowaliśmy kampanię informacyjną – z pomysłem.
A gdyby tak…
…wyremontować mieszkanie, zająć się odrestaurowaniem mebli, zaaranżować ogródek, pójść na kurs kulinarny, napisać książkę dla dzieci, zrobić sweter na drutach albo posprzątać piwnicę?
Dużo mamy takich odkładanych spraw, na które zawsze brakuje czasu. No chyba że dałoby się wziąć dodatkowy urlop – wtedy już nic nie stałoby na przeszkodzie. Teoretycznie. W trakcie kampanii informowaliśmy menedżerów o tym, w jaki sposób przebiega proces przyznawania urlopu pracownikowi, jakie wiążą się z tym formalności, kto kogo może zastąpić. Pracownicy natomiast dowiedzieli się, w jaki sposób mogą się o taki urlop ubiegać, kiedy, jak często itp. Zaprojektowaliśmy logo i identyfikację wizualną, która w głównej mierze bazowała na autorskich rysunkach. Dzięki plakatom, ulotkom, mailingom i standom informacje dotarły do wszystkich zainteresowanych, rozwiane zostały wątpliwości, a pracownicy przestali gdybać…
…zaczęli brać urlopy.