Ile ludzi, tyle odpowiedzi, a w tym zadaniu można zabrać jedną, dwie… no góra trzy rzeczy. Trudno wybrać? Wyróżnianie fragmentów tekstu też bywa problematyczne.

Taki wyróżniony fragment to nic innego jak wyimek. To kolejny element, dzięki któremu można sprawić, że materiał będzie bardziej atrakcyjny w odbiorze. Hm… no ale przecież cały tekst powinien być ciekawy, co zatem wybrać?

Jeszcze przed chwilą tu leżał…

Chyba każdy z nas tego doświadczył: poszukiwanie klucza, gdy zaraz trzeba wychodzić z domu, przetrząsanie każdej możliwej szuflady, nawet tej, w której nie miał prawa się znaleźć, nerwy napięte do granic… Tym razem będzie przyjemnie – klucz znajdzie was sam. Oto przykłady:

– opisujecie nowy konkurs dla pracowników, w ramach którego mogą wygrać ciekawe nagrody, wszystkim zależy na tym, żeby zgłoszeń było jak najwięcej. Co wyróżnić? Informację, do kiedy można nadsyłać prace – to będzie konkret podany na talerzu.

– w przedsiębiorstwie jest nowy dyrektor departamentu, trzeba przybliżyć jego sylwetkę, np. w formie wywiadu. Co wyróżnić? Zdanie, w którym odnosi się do tego, co chce w najbliższym czasie zmienić – pracownicy lubią wiedzieć, co ich czeka.

Zakończyła się wielka inwestycja, która trwała kilkanaście miesięcy. Co wyróżnić? Krótką wypowiedź osoby zaangażowanej w projekt – pokazanie osoby zamiast opisywania poszczególnych, często trudnych do zrozumienia etapów, sprawi, że całość będzie mniej formalna.

Ważne, żeby pamiętać, że pytanie nie brzmiało: co zabierzecie z palącego się domu? Nikt nikogo nie pogania, nie trzeba brać tego, co jest pod ręką, bez ładu i składu. Warto przemyśleć, co tak naprawdę jest dla ważne, a w przypadku tekstu – co sprawi, że jeśli nawet ktoś nie przeczyta całości, wychwyci coś, na czym nam najbardziej zależy, żeby mu przekazać.

Zainteresowany współpracą? Porozmawiajmy o projekcie.