Ludzki mózg zdecydowanie szybciej przyswaja obrazy niż gęste rzędy słów. Być może dlatego infografiki cieszą się obecnie tak dużą popularnością. A może znano je już w starożytności?

Wikipedia podpowiada, że choć w pewnym sensie mogli się nimi posługiwać już ludzie starożytni (pismo obrazkowe i malunki naskalne), to za twórcę prawdopodobnie pierwszej pełnoprawnej infografiki uznaje się Henry’ego Becka, który w 1933 r. stworzył uproszczony schemat londyńskiego metra[1].

Dziś infografika to narzędzie stosowane powszechnie, również w komunikacji wewnętrznej. Jak może wyglądać, co na niej pokazać i dlaczego warto z niej korzystać? Na te pytania najlepiej odpowiedzieć… infografiką.

Dla tych, którzy przeczytali tekst do końca, mamy nagrodę – przepis na dobrą infografikę:

Wybierz temat, który chcesz przekazać za pomocą infografiki. Ważne, by był dopasowany do grupy docelowej i spełniał określony cel, np. edukacyjny.

Zbierz rzetelne informacje dotyczące wybranego tematu – korzystaj ze sprawdzonych źródeł.

Przygotuj konspekt, np. w punktach – spisz, jakie informacje mają się znaleźć na infografice, oraz ustal ich kolejność.

Stwórz wsad merytoryczny. Ważne: infografiki nie lubią zbyt długich treści, dlatego kluczowa jest selekcja informacji.

Wybierz grafiki lub ikony, które będą częścią infografiki, albo opisz, jakie obrazy należy stworzyć na etapie projektowania.

– Na podstawie zebranych materiałów przygotuj infografikę w programie graficznym…

…lub po prostu poproś nas o wsparcie!

Możemy się zająć zarówno graficznym opracowaniem tematu, jak i stworzeniem odpowiednich treści. Niektóre z naszych realizacji znajdziesz tutaj: https://time4.pl/portfolio/infografika/, a także poniżej.


[1] pl.wikipedia.org/wiki/Infografika [dostęp: 21.02.2025].