Czyli 9 Złotych Zasad – kampania dla kierowców floty

Co zrobić, by zasady bezpiecznej jazdy samochodem przyciągnęły uwagę pracowników flotowych? „Zapnij pasy” brzmi prozaicznie, ale w języku kaszubskim i innych dialektach to już zupełnie inna historia…
Idąc tym tropem, do półrocznej kampanii „9 Złotych Zasad” („9 Golden Rules”), zrealizowanej dla jednego z naszych klientów, zaprosiliśmy dialektologa dr. hab. Kazimierza Sikorę z Uniwersytetu Jagiellońskiego, który sprawił, że ponuro brzmiące frazesy nabrały lekkości i żartobliwego charakteru.
Przygotowaliśmy zestaw dziewięciu chwytliwych teaserów, w których zadawaliśmy pytania pozornie niezwiązane z tematem przewodnim. Zadaniem uczestników było udzielenie odpowiedzi na zasadzie „prawda czy fałsz?”. Po kliknięciu w wybrany przycisk byli oni przekierowywani na stronę z merytoryczną infografiką, która w subtelny i zabawny sposób nawiązywała do pytania. Co łączy końską muchę z przestrzeganiem ograniczeń prędkości? Odbiorcy kampanii już to wiedzą!
Interaktywne teasery wysyłaliśmy w formie mailingów, podobnie jak edukacyjne infografiki dla osób, które nie mogły się zdecydować, jaką odpowiedź powinny wybrać. Wszystkie treści były także wyświetlane na firmowych plazmach i w intranecie.
W trakcie półrocznej kampanii uczestnicy mogli wziąć udział w trzech quizach z nagrodami. Warto dodać, że materiały kampanijne ukazały się po polsku, w języku kaszubskim oraz innych dialektach, ale również w wersji anglojęzycznej, dzięki czemu zostały rozpowszechnione w filiach spółki na całym świecie.
Grupa doelowa: pracownicy terenowi
Czas trwania: pół roku
Wyzwania: rozproszona i zróżnicowana grupa docelowa pod względem doświadczenia i stażu pracy
Cel: utrwalenie zasad bezpiecznej jazdy, uwrażliwienie na zagrożenia na drogach, wypracowanie pozytywnych postaw
Przebieg:
– Co dwa tygodnie do pracowników wysyłany był mailing z interaktywnym teaserem, który odsyłał do infografiki składającej się z wielu oddziałujących na wyobraźnię danych liczbowych i bogatej ikonografii.
– Z myślą o osobach, które nie otworzyły zamieszczonego w mailingu odnośnika, po dwóch dniach wysyłaliśmy osobną wiadomość z infografiką.
– Wszystkie treści były także wyświetlane w sieci telewizorów plazmowych i w intranecie.
– W trakcie półrocznej kampanii uczestnicy mogli wziąć udział w trzech quizach z nagrodami.
Materiały kampanijne ukazały się po polsku, w języku kaszubskim oraz innych dialektach, ale również w wersji anglojęzycznej, dzięki czemu zostały rozpowszechnione w filiach spółki na całym świecie.