Niemal każdy rajd samochodowy na świecie ma emblemat o podobnym kształcie – prostokąt z charakterystycznym, wystającym u góry półkolem. Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, skąd wzięła się taka tradycja? Stawiamy, że nie jest to problem, który spędza Wam sen z powiek, acz historia jest ciekawa.
Historia motorsportu sięga XIX w., ale kolebką rajdów pozostaje Monte Carlo. To właśnie tam w 1911 r. książę Monako Albert I zorganizował pierwszą edycję imprezy znanej do dzisiaj jako Rajd Monte Carlo i jednocześnie będącej najstarszym kontynuowanym cyklicznie rajdem samochodowym na świecie. A jako że w okolicy nigdy nie brakowało bogatych ludzi, podwaliny rywalizacji motorsportowej zostały położone przy stole do ruletki. Jak to się stało, że logotyp eventu został wpisany w kształt łopatki, którą krupier przesuwał banknoty na stole, tego możemy się już tylko domyślać… W każdym razie w duchu tej tradycji mieliśmy w tym roku przyjemność zaprojektować zarówno nowy emblemat Rajdu Śląska, jak i kompleksową identyfikację wizualną imprezy. Cieszy nas to szczególnie w kontekście tego, że przedsięwzięcie, w które jesteśmy aktywnie zaangażowani już od ośmiu lat, tym razem zostało rozegrane w randze Rajdowych Mistrzostw Europy ERC.