„Tomb Raider”, „Minecraft” oraz „Pac-Man”. Te trzy tytuły łączy jeden wspólny mianownik – i nie jest to elektroniczna rozrywka, lecz… bezpieczeństwo drogowe. Z takiego założenia wyszliśmy, opracowując interaktywną prezentację podsumowującą wszystkie działania Philip Morris Polska w tym obszarze podczas minionego roku. Ktoś zapyta: „Jak to?”.
Philip Morris Polska regularnie prowadzi akcje, których celem jest zachęcenie pracowników flotowych do bezpiecznej i ekologicznej jazdy samochodem. Jedną z nich była opracowana przez naszą agencję kampania „9 Złotych Zasad”, nagrodzona złotem podczas tegorocznej gali Power of Content Marketing. Działania na rzecz bezpieczeństwa co roku są oceniane w międzynarodowym firmowym konkursie, w którym jurorem może zostać każdy pracownik Philipa Morrisa na całym świecie. Nas poproszono o pomoc w przygotowaniu prezentacji, a efekt był lepszy, niż można było sobie wymarzyć – zwycięstwo w głównej kategorii – „bezpieczeństwo floty”!
Wszystkie opisywane przez nas działania łączył element grywalizacji (lub gamyfikacji), który wykorzystaliśmy podczas projektowania prezentacji. Jurorom zadaliśmy szereg pytań, dotyczyły one jednak nie jazdy samochodem, lecz szeroko pojętej gry komputerowej. Klikając przyciski „prawda” lub „fałsz”, oceniający byli przekierowywani do slajdów merytorycznych, gdzie w postaci niebanalnych schematów i wykresów, ciekawych danych statystycznych oraz atrakcyjnych infografik prezentowaliśmy właściwe dokonania Philipa Morrisa w Polsce. Chwytliwe copy ubraliśmy w przykuwającą uwagę stylistykę nawiązującą do złotej ery gier wideo – pełną kontrastowych, neonowych barw i oczywiście kanciastych pikseli. Dzięki temu nasza prezentacja znacząco wyróżniała się wśród zgłoszeń konkursowych. Nie ukrywamy, że nauka poprzez rywalizację mocno nas wciągnęła i z niecierpliwością czekamy na kolejny level.