Stacja Rekrutacja

Motyw przewodni i linia graficzna strony WWW dotyczącej wewnętrznych rekrutacji dla pracowników PMI w Polsce: powstały Stacja Rekrutacja w kosmicznej stylistyce, infografika objaśniająca kolejne kroki w rekrutacji wewnętrznej, rysunki prezentujące pracowników z atrybutami symbolizującymi poszczególne działy, a także treści wypełnione tematycznym słownictwem.

W najlepszym wydaniu

116 stron pełnych opowieści, wspomnień, zdjęć, grafik, cytatów i nowych wizji. Całość w atrakcyjnej wizualnie formie, opatrzona stworzonym specjalnie na tę okazję logo – w końcu 25 lat Philip Morris w Polsce zasługuje na jak najlepszą oprawę. Jak spleść przeszłość, teraźniejszość i przyszłość w jednym albumie? Nam się udało!

25-lecie Philip Morris w Polsce – jubileuszowa kampania komunikacyjna

W ramach obchodów 25-lecia Philip Morris w Polsce opracowaliśmy kampanię, której odbiorcami są zarówno pracownicy spółek, jak i osoby z zewnątrz organizacji.
Na wewnętrzną platformę komunikacyjną PMI Masters przygotowaliśmy specjalny cykl jubileuszowych publikacji. Naszą pracę rozpoczęliśmy od analizy wielu materiałów archiwalnych. Dopiero później powstała koncepcja, na podstawie której stworzyliśmy wyjątkowe projekty graficzne. Zależało nam na przekazaniu informacji w ciekawy sposób, dlatego nasz wybór padł na atrakcyjne wizualnie infografiki.
Byliśmy odpowiedzialni również za przygotowanie kilkuminutowej animacji, która w krótkiej i interesującej formie prezentuje kroki milowe w historii Philip Morris w Polsce. Ponadto opracowaliśmy grafiki do kampanii na LinkedIn, dzięki którym użytkownicy portalu będą mogli dowiedzieć się więcej o przeszłości i przyszłości spółek należących do PMI.

PMI Masters

Tworzenie contentu – grafik oraz treści – na platformę angażująco-gamingową. Współtworzenie oraz realizacja miesięcznych mediaplanów.

Kalendarze

Od stycznia 2020 r. załoga Philip Morris Distribution co roku znajduje na swoich biurkach personalizowane, ekologiczne kalendarze. Wykonane z jabłek, produkowane bez użycia kwasów i substancji chemicznych.  A w środku – komiks naszego autorstwa ilustrujący obowiązujące w firmie zasady bezpieczeństwa.

#MAKEHISTORY

Kampania dla pracowników komunikująca nową strategię employer brandingową, dotyczącą największej zmiany biznesowej w historii Philip Morris – od lidera branży tytoniowej do firmy technologicznej. Więcej o kampanii w naszej zakładce „Wiedza”: https://time4.pl/wiedza/transformacja-i-komunikacja-przyjaciolki-od-serca/.

Materiały informacyjne na temat BHP

Opracowanie serii infografik poświęconych zagadnieniom bezpieczeństwa w codziennej pracy oraz projekt graficzny interfejsu i kodowanie contentu. Efekt? Powstała atrakcyjna wizualnie strona WWW, oferująca użytkownikom prosty i intuicyjny dostęp do informacji, zaś administratorom możliwość samodzielnej edycji poprzez panel CMS.

„Bez zasad ani rusz”

Dwujęzyczna kampania komunikacyjna skierowana do kierowców PMI. Procedury „Polityki bezpieczeństwa floty” pokazaliśmy w formie odręcznych notatek, którym towarzyszyły mailingi wprowadzające oraz grafiki i wyzwania na platformę PMI Masters. Podsumowanie stanowiła autorska animacja przypominająca o najważniejszych aspektach poruszanych w kampanii.

Reaplikacja 2.1

Animacja przybliżająca najnowsze wcielenie programu Reaplikacja, mającego na celu usprawnienie produkcji, a także umożliwienie wdrażania nowych rozwiązań we wszystkich zakładach firmy Philip Morris International. Korzystając z materiałów nadesłanych przez klienta ułożyliśmy scenariusz animacji, zaprojektowaliśmy elementy graficzne i wprawiliśmy je w ruch, z podkładem lektora oraz klimatycznej muzyki.

PMPaczka

Kwartalnik ukazujący się w formie drukowanego magazynu oraz interaktywnego pliku PDF w wersji polsko-angielskiej. Stanowi jedno z najważniejszych źródeł informacji dla pracowników centrali i fabryki Philip Morris w Polsce. Pismo w sposób niesztampowy i ikonograficzny pokazuje historie marek, analizę rynku tytoniowego w kraju, sukcesy sprzedażowe koncernu oraz akcje dla dorosłych konsumentów. Przedstawia innowacyjne rozwiązania w technologii, jak również przybliża tematykę bezpieczeństwa i współpracy z dostawcami – a wszystko zaprezentowane poprzez pryzmat doświadczeń konkretnych członków załogi firmy. Przeciwwagę dla tematów biznesowych stanowią teksty poradnikowe traktujące m.in. o efektywności na co dzień czy skutecznej komunikacji, sylwetki wyróżniających się pracowników oraz relacje z ich inicjatyw po godzinach.

Nasza Flota (Our Fleet)

Eksperymentalny kanał komunikacji wewnętrznej skierowany do kierowców polskich spółek Philipa Morrisa. Co dwa miesiące na stronie internetowej projektu „Nasza Flota” („Our Fleet”) pojawiają się porady dotyczące zasad jazdy samochodem w różnych warunkach i sytuacjach. W pierwszym numerze wprowadziliśmy czytelników w tematykę bezpieczeństwa oraz skupiliśmy się na zagrożeniach, które można napotkać na drodze w czasie wiosny. Nie zabrakło też materiałów oddziałujących na wyobraźnię – poruszającej kampanii społecznej oraz raportu w postaci bogato ilustrowanej infografiki. Artykuły to maksimum treści, są dostosowane do trybu życia osób, które przez znaczną część dnia znajdują się w ruchu. Nasza koncepcja zakłada dostarczanie wiedzy zamkniętej w różnorodnych, przyjemnych w odbiorze formułach – zestawieniach, krótkich wywiadach z ekspertami, case study, wyimkach liczbowych czy materiałach graficznych. Za realizację odpowiadamy od początku do końca – począwszy od pomysłu, poprzez opracowanie tekstów (w językach polskim i angielskim) oraz warstwy graficznej, po publikację treści na portalu.

„Gospodarka wodna”

W 2020 r. Philip Morris został drugą firmą w Polsce wyróżnioną certyfikatem zrównoważonego zarządzania wodą – Alliance for Water Stewardship (AWS). Broszura pokazuje największe korzyści z wprowadzenia nowych technologii oszczędzania wody, a przede wszystkim zwiększa świadomość pracowników i społeczności lokalnej na temat ochrony naturalnych zasobów.

Powrót do biura

Naklejki i plakaty w przestrzeni biurowej, a także komunikacja internetowa prezentujące zasady higieny w okresie pandemii wirusa SARS-CoV-2. Materiały przedstawiliśmy za pomocą komiksowej kreski i zabawnego bohatera, który posłużył jako wzór postępowania.

BHP pracy zdalnej

Filmy instruktażowe dotyczące higieny pracy, a konkretnie właściwej pozycji przy komputerze oraz organizacji swojego home office. Produkcją zajęliśmy się od a do zet: począwszy od wczesnej koncepcji i przygotowania scenariusza, poprzez casting, aranżację planu, realizację zdjęć i dźwięku czy reżyserię, a kończąc na montażu i pozostałych elementach postprodukcji. Materiały wideo w prosty i przystępny sposób wprowadzają odbiorców w poruszaną tematykę. Po świecie BHP oprowadzają pracowników profesjonalny i charyzmatyczny aktor oraz narrator, który przyjemnym dla ucha głosem wyjaśnia, jak należy przygotować swoje miejsce pracy. Udźwiękowienie obu produkcji powstało w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej.

Kampania dotycząca profilaktyki koronawirusa

Dwa miesiące. Cztery ważne tematy. Milion pomysłów. Jeden cel. Tak w skrócie można opisać kampanię „Odpowiedzialni całą dobę”, dzięki której pracownicy mogli w atrakcyjnej wizualnie formie poznać najważniejsze zagadnienia związane z bezpieczeństwem w czasie pandemii. Na spójny estetycznie projekt złożyły się m.in. plakaty, roll-upy, naklejki, animacje, infografiki i angażujące wyzwania.

Animacja Powrót do biura

Film instruktażowy pokazujący nowe firmowe zasady bezpieczeństwa ułatwiające odnalezienie się w pandemicznej rzeczywistości.

Animacja whiteboard

Animacja dla pracowników w konwencji whiteboard prezentująca ideę reaplikacji – wymiany doświadczeń i wdrażania najciekawszych pomysłów technologicznych.

GreenTeam? Naturally!

Proekologiczna kampania dla pracowników Philip Morris Distribution. Krany z wodą zamiast plastikowych butelek, szklanki ze szkła w miejsce tych jednorazowych, kubki termiczne dla kierowców… A do tego komunikacja odpowiadająca na zasadnicze pytanie – jak żyć, by żyć ekologicznie? Cała kampania trwała siedem tygodni, podczas których na firmowych plazmach i w wewnętrznym newsletterze pojawiały się wskazówki wyjaśniające, jak przejść na zieloną stroną mocy. Nie zabrakło też elementu angażującego. Pracownicy wzięli udział w quizie i zostali poproszeni o wymyślenie swoich pomysłów, jak być eko. Tak szeroko zakrojone przedsięwzięcie nie obyłoby się bez przemyślanego logo i hasła przewodniego, ładnych leafletów, przejrzystych instrukcji na krany oraz atrakcyjnego layoutu, w którym utrzymane były komunikaty.

9 Złotych Zasad (9 Golden Rules)

Do naszej półrocznej kampanii „9 Złotych Zasad” („9 Golden Rules”) zaprosiliśmy dr. hab. Kazimierza Sikorę z Uniwersytetu Jagiellońskiego, który suche rady dotyczące bezpiecznej jazdy samochodem przetłumaczył na lekki i żartobliwy język gwary. Oprócz tego przygotowaliśmy zestaw dziewięciu chwytliwych teaserów, w których zadawaliśmy pytania pozornie niezwiązane z tematem przewodnim. Zadaniem uczestników było udzielenie odpowiedzi na zasadzie „prawda czy fałsz?”. Po kliknięciu w wybrany przycisk byli oni przekierowywani na stronę z merytoryczną infografiką, która w subtelny i zabawny sposób nawiązywała do pytania. Interaktywne teasery wysyłaliśmy w formie mailingów. Wszystkie treści były także wyświetlane na firmowych plazmach i w intranecie. W trakcie półrocznej kampanii uczestnicy mogli wziąć udział w trzech quizach z nagrodami.

Materiały dla restauracji Philipinka

Grafiki przygotowane dla firmowej restauracji Philipinka: logo, ulotki, mailingi i plakaty pod hasłem „Głodni zmian”.

Zainteresowany współpracą? Porozmawiajmy o projekcie.