Dzięki nam jeden z pracowników został kowbojem, inny wzbił się w powietrze, a jeszcze kolejny nawarzył sobie… rosołu. Czy ktoś nam uwierzy, że te wszystkie pomysły miały związek z BHP?
Powinien, bo mamy na to dowód – kampanię dla Alior Banku. Pierwsze skojarzenie ze szkoleniem z bezpieczeństwa i higieny pracy? Słuchanie kolejny raz tego samego, powoli opadające powieki, długopis wypadający z ręki… O nie, nie tym razem. Wpadliśmy na świetny pomysł i nie zawahaliśmy się go użyć. A zadanie nie dotyczyło jednego szkolenia, tylko zaangażowania pracowników w tematykę BHP przez cały rok! Na potrzeby kampanii kilkoro z nich zyskało komiksowe oblicze i stało się bohaterami publikowanych regularnie odcinków. Było kolorowo i z przymrużeniem oka. Oprócz merytorycznych treści nie brakowało zatem dowcipu, zabawnych skojarzeń i przede wszystkim dystansu. To był „Supermocny rok z BHP!”.
Grupa docelowa: pracownicy banku
Czas trwania: rok
Wyzwania: zaangażowanie odbiorców w tematykę bezpieczeństwa i higieny pracy
Cel: przypomnienie najważniejszych zasad BHP
Przebieg:
– Na potrzeby kampanii pięcioosobowy Zespół BHP Alior Banku zamienił się w superbohaterów. Każdy miał swojego obrazkowego awatara.
– Odcinki kampanii były publikowane cyklicznie w intranecie. Ukazywały się mniej więcej co dwa tygodnie.
– Zajawką każdego odcinka był artykuł z pytaniami, które wydawały się niezwiązane z pracą, np.: „Znasz to uczucie w żołądku, gdy kolejka jedzie w dół? Ty też wypowiadasz życzenie, gdy gwiazda przecina niebo?”. Ich celem było zaintrygowanie odbiorców, rozbudzenie ich ciekawości.
– Każdy z odcinków kończył się krótkim, rymowanym i łatwym do zapamiętania hasłem.
– Jednym z elementów kampanii był konkurs – pracownicy mieli za zadanie ułożyć ze słów wyróżnionych w każdym odcinku własne hasło dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy. Wygraną w konkursie były nagrody rzeczowe.
– W ramach kampanii ukazała się też gotowa do wydrukowania kolorowanka z wizerunkami superbohaterów.