Przynajmniej w projektowaniu. To pojęcie bowiem oznacza tablicę z pomysłami i inspiracjami. Jej stworzenie powinno być jednym z pierwszych etapów projektowania brandingu, książki, ilustracji lub wnętrza. Z moodboardem spotykamy się najczęściej w projektowaniu graficznym czy też wnętrz – tutaj odgrywa on szczególną rolę. Gdy chcemy pokazać zamysł kampanii, brandingu firmy etc., zbieramy kolory, faktury, fonty, przykładowe grafiki i pokazujemy je klientowi, aby mógł się przekonać, czy dany styl […]
Oczywiście, że tak! To bardzo atrakcyjna i ciekawa forma, ale musi zostać spełniony jeden warunek – kolaż nie powinien być jedynie zlepkiem przypadkowych zdjęć, ale przemyślaną kompozycją. Jeśli charakter naszej publikacji na to pozwala, warto sięgnąć po takie właśnie rozwiązanie. Jak stworzyć kolaż, np. na okładce magazynu? Można skompilować kilka różnych, nawet kontrastowych faktur, mile widziane jest łączenie nie tylko zdjęć i rysunków, ale również fotografii i wyrazistej typografii oraz różnych technik […]
Film „Le Mans ‘66” (oryginalny tytuł „Ford vs. Ferrari”) wszedł do kin w 2019 r. Bazując na prawdziwej historii, jego producenci opowiadają dzieje pierwszego zwycięstwa Forda w wyścigu 24H Le Mans. Na początku lat 60. XX w., amerykański koncern, po nieudanej próbie przejęcia bankrutującej marki Ferrari, chce zemścić się na Włochach, pokonując ich na torze wyścigowym. Carroll Shelby (Matt Damon), kierowca wyścigowy i konstruktor, […]
Od jak dawna macie w kieszeni smartfon? Pamiętacie jeszcze, jak to było, gdy wasza komórka nie była tak mądra, żeby wskazać wam najbliższą stację paliw? Kiedy już przywołacie to wspomnienie, pewnie poczujecie sentyment – to nic złego. Trudno jednak się nie zgodzić, że zmiana to jedyna stała w naszym życiu. Z takim właśnie przesłaniem tworzyliśmy kampanię promującą nowy intranet w firmie branży energetycznej, prowadzoną pod hasłem „IntraNew. Wszystko w jednym miejscu”. Wiedzieliśmy, […]
Jeśli chcielibyście z odrobiną ironii powiedzieć: „Gazeta sprzed 80 lat, co oni wtedy mogli wiedzieć o contencie”, to ja odpowiem – wszystko, czego dziś brakuje w pisanych na szybko i projektowanych na kolanie internetowych treściach. Jakie to wspaniałe uczucie, gdy w czasie długotrwałego poszukiwania informacji do artykułu na dość niszowy i słabo opisany temat trafi się na perełkę wydawniczą sprzed lat. Tak było, kiedy od kilku dni szperałam w Internecie, uporczywie szukając informacji o wakacjach […]
Zestaw znaków pisma drukarskiego o spójnych cechach określonych przez projektanta to nic innego jak krój pisma. Dzielimy go na dwa rodzaje. Jak je odróżnić? Krój bezszeryfowy To rodzaj czcionki lub fontu, w którym litery nie mają szeryfów, czyli małych linii lub ozdobników na końcach głównych kresek. Jest powszechnie wykorzystywany w projektowaniu stron internetowych, materiałach cyfrowych oraz tekstach, które mają być wyświetlane na ekranach. Prosta struktura ułatwia czytanie na wyświetlaczach o niskiej […]
Mamy wrażenie, że na ich temat powiedziano już wszystko. Czasem są widziani razem, a niekiedy muszą się rozstać. Dzisiaj poznacie o nich całą prawdę. Kiedy napiszemy „także”, a kiedy „tak że”? Jak to bywa w takich historiach, wszystko zależy od kontekstu. Często widziani w parze… „Także” to partykuła[1], której synonimami są m.in.: też, również. W zdaniu możemy więc używać tych wyrazów zamiennie, co najlepiej widać na poniższych przykładach: – Pisano o nich także […]