Paul Rand, Saul Bass, Milton Glaser – jeśli do teraz nic Wam te nazwiska nie mówiły, czas to zmienić. Ci trzej projektanci pozostawili trwały ślad w historii projektowania graficznego, wprowadzając innowacyjne podejścia, które przekształciły branżę i zdefiniowały standardy, którymi kierują się współcześni twórcy.

To znany pionier nowoczesnego designu, autor kultowych logotypów dla takich marek jak IBM, UPS, ABC i Westinghouse. Paul Rand, bo o nim mowa, wprowadził minimalizm do projektowania graficznego i przyczynił się do rozwoju prostych, funkcjonalnych logotypów, które były łatwe do zapamiętania i rozpoznania. Jego podejście – forma podąża za funkcją – jest nadal podstawą projektowania identyfikacji wizualnych.

Drugi z wielkiej trójki to Saul Bass – mistrz sekwencji filmowych i plakatów. Współpracował z takimi reżyserami jak Alfred Hitchcock, Stanley Kubrick i Martin Scorsese. Stworzył słynne plakaty i sekwencje otwierające do filmów takich jak „Psychoza”, „Zawrót głowy” i „Anatomia morderstwa”. Jego prace były przełomowe i nadal inspirują współczesnych projektantów, szczególnie w zakresie wykorzystania prostych kształtów i wyrazistej kolorystyki.

Logo „I ♥ NY” i magazyn „New York” na pewno kojarzycie. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych znaków na świecie stworzył Milton Glaser, który był również współzałożycielem wspomnianego wyżej amerykańskiego dwutygodnika. To jeden z najbardziej wpływowych projektantów swoich czasów. Jego psychodeliczny plakat przedstawiający Boba Dylana stał się symbolem lat 60. XX w., a jego podejście do projektowania, polegające na eksperymentach z typografią, ilustracją i kolorem, wpłynęło na współczesną grafikę użytkową.

Zainteresowany współpracą? Porozmawiajmy o projekcie.