Dziesięć na dziesięć

Zadzieranie nosa? Nic z tych rzeczy. Przede wszystkim duma. Takie poczucie towarzyszyło nam za każdym razem, gdy przekazywaliśmy PKP Intercity kolejny numer „W Podróż”. Wszystkie wydania dopracowaliśmy do ostatniej kropki, tak by czytelnicy mogli się zagłębić w lekturę nie tylko ciekawego, lecz także profesjonalnie opracowanego magazynu. Pisaliśmy m.in. o Pomorzu, Warmii i Mazurach czy Mazowszu. Zachęcaliśmy do zwiedzania Polski pieszo, na rowerze, kajakiem czy kolejkami wąskotorowymi. Odkrywaliśmy tajemnice poszczególnych regionów naszego kraju, rozmawialiśmy z ciekawymi ludźmi, poznawaliśmy lokalne smaki. Nie zapomnieliśmy też o najmłodszych, „W Podróż” to miesięcznik również dla nich. Rok 2023 był intensywny, ale wiemy, że było warto. I że tych dziesięć wydań to nie jest nasze ostatnie słowo.

„Puls Intercity” – odświeżenie layoutu

W 2023 r. magazyn dla pracowników PKP Intercity zyskał nowy layout, którego najbardziej charakterystycznym punktem jest pionowa winieta.

Grudniowe specjalne wydanie magazynu „W Podróż”

A w nim świąteczne ABC – adwent, bombki, choinka i opłatek, potrawy wigilijne i zwyczaje związane z Bożym Narodzeniem. A wszystko opisane od podszewki – historia, tradycja oraz współczesne nawiązania i pomysły na to, jak przygotować się do świąt. Drukowane wydanie zostało uzupełnione kodami QR, dzięki którym czytelnik może sięgnąć po więcej informacji.

Magazyn można przeczytać na stronie: https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/informacje/magazyn-w-podroz.html

„W Podróż”

Magazyn pokładowy PKP Intercity to miesięcznik dla pasażerów, który można czytać w drodze, ale nie tylko! Każdy numer jest poświęcony innemu regionowi w Polsce, przez co czasopismo jest uporządkowane, wypełnione ciekawymi treściami i pięknymi zdjęciami. Można wykorzystać go jako przewodnik, ale też inspirację do kolejnych podróży. Każde wydanie to także wywiad z interesującym człowiekiem związanym z regionem, o którym piszemy, oraz infografiki, premiery i wydarzenia kulturalne, poruszające historie i odrobina rozrywki.

Magazyn jest publikowany na stronie: https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/informacje/magazyn-w-podroz.html

Październik – Stacja Górny Śląsk https://www.intercity.pl/pl/obrazy/wpodroz/flipbook/src/PKP_W_PODROZ_11_10_FINAL-compressed.pdf

Listopad – Dolny Śląsk Górą!

Puls Intercity

Tak wygląda podróż, którą co miesiąc odbywamy razem z pracownikami PKP Intercity:

Zaczynamy Ekspresem – czyli newsami dotyczącymi najważniejszych wydarzeń z ubiegłego miesiąca – krótko, treściwie, na temat.

Szybkim tempem dojeżdżamy do Stacji głównej – w której w przekrojowy i rzetelny sposób prezentujemy temat wydania.

Za Stacją Główną szybki Rzut okiem na tematy nieco lżejsze, ale nie mniej istotne.

Później obieramy Kierunek Intercity – i piszemy o sprawach związanych z funkcjonowaniem firmy – usprawnienia, innowacje, wyniki, osiągnięcia, plany…

Kolejnym przystankiem jest Nasza Załoga – rubryka poświęcona pracownikom: ich bezpieczeństwu w pracy, codziennym obowiązkom, ale też awansom czy świeżo upieczonym emerytom.

Chwilę oddechu można złapać W dworcowej poczekalni i przeczytać wywiad z ciekawym człowiekiem – oczywiście z koleją w tle.

Miłośnicy kolei muszę również koniecznie dotrzeć do rubryki Na szlaku historii, w której znajdą mnóstwo ciekawych, nietuzinkowych informacji o tym, jak z biegiem lat kolej się rozwijała – nie tylko w Polsce, ale też na świecie.

I na sam koniec ruszamy Gdzie tory poniosą – nawet w najodleglejsze zakątek ziemi – gdziekolwiek, byle pociągiem!

Ten miesięcznik jest wyjątkowy nie tylko ze względu na ciekawy i czytelny układ redakcyjny. W jego tworzenie zaangażowani są pracownicy, którzy z pasją piszą o bliskich im tematach, a my, ustalony przez nich rozkład jazdy, uzupełniamy o dodatkowe punkty na mapie – m.in. przeprowadziliśmy wywiad z kolekcjonerem biletów, w muzealnych źródłach szukaliśmy informacji na temat dawnego umundurowania kolejarzy, opracowaliśmy cykl artykułów o tym, jak efektywnie uczyć się języków obcych, a na świąteczne okazje przygotowaliśmy teksty o staropolskich tradycjach i regionalnych potrawach wigilijnych, a także o historii kartek bożonarodzeniowych. W pracy nad „Pulsem” dbamy jednak nie tylko o treść, lecz także o jego warstwę graficzną – by ta podróż z każdej strony miała świeżą, nowoczesną odsłonę.

Zainteresowany współpracą? Porozmawiajmy o projekcie.