Od jak dawna macie w kieszeni smartfon? Pamiętacie jeszcze, jak to było, gdy wasza komórka nie była tak mądra, żeby wskazać wam najbliższą stację paliw, przypomnieć o niezapłaconym rachunku i zapamiętać wasze ulubione utwory? Kiedy już przywołacie to wspomnienie, pewnie poczujecie sentyment – przecież to nic złego. Trudno jednak się nie zgodzić, że zmiana to jedyna stała w naszym życiu.
Z takim właśnie przesłaniem tworzyliśmy kampanię promującą nowy intranet w Polskich Sieciach Energetycznych prowadzoną pod hasłem IntraNew. Wszystko w jednym miejscu. Wiedzieliśmy, że pracownicy wobec zmiany podzielili się na trzy grupy. Jedni nie mogli się jej doczekać, innym była obojętna. Ale byli też tacy, którzy nie chcieli nowego narzędzia, przyzwyczajenie brało górę. Zaczęliśmy więc od intrygującego teasera z grafiką urodzinową z tortem i świeczkami, by zaraz potem wysłać pracownikom mailing z tekstowym i graficznym podsumowaniem 2005 r. Później przyszedł czas na konkrety. Określiliśmy cztery najważniejsze cechy nowego intranetu i do każdej z nich dopasowaliśmy jego funkcje i prostym językiem wytłumaczyliśmy, jak działają. Całość dopełnił nowoczesny layout, którego głównym elementem były małe kwadraciki – piksele – w kontrastowych kolorach. W ramach kampanii powstały też plakaty, leaflety i gadżety. Wszystko po to, by przez zmianę każdy mógł przejść łagodnie i jak najszybciej zacząć korzystać z nowoczesnego, intuicyjnego narzędzia.