Jak przedstawić podsumowanie 12 miesięcy działalności firmy na zaledwie kilku stronach? Dlaczego słowa mają siłę? W jaki sposób zaprezentować pracownikom nowy system ocen, by był dla nich czytelny? Odpowiedzi na te pytania przygotowywaliśmy we współpracy z NGK.
Gemba (jap. 現場 – miejsce zdarzenia) w lean management oznacza obszar, w którym są wykonywane czynności dodające jakąś wartość – czy to dla projektu, czy dla działu, czy dla całego przedsiębiorstwa. Nieprzypadkowo właśnie taki tytuł nosi ukazujący się do roku magazyn skierowany do pracowników NGK, podsumowujący 12 miesięcy działalności firmy. Zależało nam na pokazaniu, jak ważna jest rola każdego pracownika w rozwoju całej organizacji. Podobny cel przyświecał nam przy tworzeniu plakatów i mailingu, zachęcających do udziału w przeprowadzanym przez firmy zewnętrzne audycie komunikacji wewnętrznej. Przekonywaliśmy, że każdy głos ma moc, a badanie to najlepszy moment, aby się nią podzielić. W ramach kolejnego projektu tłumaczyliśmy pracownikom szczegóły nowego systemu ocen, wykorzystując do tego prezentację, plakaty i newsletter. Efekt spełnił oczekiwania – było przejrzyście i z japońską precyzją, w skrócie, komunikacja pełną gębą!